CENTRAL GROUP blog

30. 11. 2017

Stavíme parkoviště pro Prahu

Praha rovná se jeden a čtvrt milionu obyvatel a zhruba stejný počet automobilů. Návdavkem cca 300 tisíc aut do Prahy denně přijíždí. A stejně jako lidé potřebují bydlet, auta potřebují parkovat. Problémy s parkováním jsou tak staré jako lidstvo, respektive auto, samo. Řešit dostatek parkovacích stání v lokalitě je tak v seznamu zodpovědného developera velmi vysoko.


Kamkoliv v Praze jako rezidenční developer přijdete s novým projektem, jako jedna z prvních reakcí místních obyvatel zní: „Kde se tady bude parkovat?“ Otázka kam v okolí svého bydliště bez dlouhého a komplikovaného hledání umístit svůj dopravní prostředek dnes zkrátka značně ovlivňuje komfort bydlení. Je to logické, developer, který s bytem zajistí parkovací místo, vám v realitě dnešní Prahy šetří v průměru 10-15 minut denně, o benzínu a nervech nemluvě.  To samé platí i pro „starousedlíky,“ jejichž komfort života by měla nová výstavba v jejich okolí též zvyšovat.

Central Group tudíž ve svých projektech vždy buduje kvalitní podzemní parkoviště. V podstatě všechny byty tak mají parkovací místo a ty velké obvykle i dvě. K dispozici jsou i parkovací místa pro návštěvy. Ne na všech našich projektech jsou pro vybudování tohoto komfortu ideální podmínky, proto je jejich realizace občas podmíněna kreativním řešením. Třeba u našeho projektu Rezidence U Muzea v sousedství Václavského náměstí nebyl prostor pro zbudování výjezdové rampy a auta jsou v tomto případě tudíž do podzemních garáží dopravovány výtahem. Řešit tento typ problémů se zkrátka snažíme všemi způsoby. A nejen pro naše zákazníky.

V rámci našeho projektu Nad Modřanskou roklí jsme vedle podzemních parkovacích stání pro naše klienty taktéž zbudovali i podzemní parkovací dům s 447 místy, jež v tuto chvíli provozuje firma ELTODO a který je plně k dispozici ostatním obyvatelům Kamýka. Vedle toho jsme zde v rámci spolupráce s místní radnicí zbudovali i venkovní parkoviště s 97 místy čistě pro původní obyvatele místního sídliště. Parkování v okolním sídlišti bylo vždy problémem a po dohodě s městskou částí Prahy 12 jsme chtěli vyjít vstříc i lidem z okolí, pro které představuje výstavba developerského projektu velkou změnu. V ulicích Machuldova a Pavlíkova, které vybrala radnice městské části a jež s naším projektem ani nesousedí jsme proto na naše náklady výrazně zmodernizovali a především zkapacitnili parkoviště. Ostatně na titulní fotografii to můžete posoudit sami.

Podobné záměry máme v severní části Nákladového nádraží Žižkov, v dnes zanedbaném prostoru, který v následujících letech plánujeme přeměnit v živoucí Parkovou čtvrť. V lokalitě by tak dle aktuálních předpokladů mělo vzniknout 2100 až 2600 bytů. Byť to proti původně schválenému projektu obchodního centra v dané lokalitě bude znamenat snížení dopravní zátěže až o 60 procent, problém osobní dopravy a parkování bereme stále velice vážně. Na druhou stranu, nedaleko stojící projekt Residence Garden Towers s téměř sedmi stovkami bytů a velkoryse projektovanými podzemními garážemi i parkovacími stáními na povrchu pro návštěvy provoz na Olšanské ulici významně neovlivnil. Dnešní pracovní a soukromý život totiž zajišťuje plynulou dopravu, kdy třeba v důsledku flexibilní pracovní doby nevznikají ani u projektů této velikosti prakticky žádné dopravní špičky.  

Podzemní parkoviště projektu Parkové čtvrti, které opět stáhnou auta z ulic a „schovají“ je pod zem, by mělo být obrovským benefitem nové městské čtvrti. Budoucí obyvatelé nových bytů v Parkové čtvrti společně s novým bydlením dostanou i parkovací místo (v řadě případů dvě). V naplánovaných podzemních garážích u Basilejského náměstí se ale zároveň počítá dostatečnou kapacitou parkovacích stání. Ty budou v případě zájmu nabídnuty obyvatelům přilehlého okolí. Náš projekt by tak podle našich představ měl přispět ke zlepšení situace s parkováním v okolí, tedy na hranici Žižkova s Jarovem.  Což je aspekt, který se opravdu snažíme dodržet na každé naší realizované lokalitě.

Žádné komentáře:

Okomentovat